Tack Gud för att jag idag fick vakna i en varm säng, i mitt egna varma rum.
Tack för att jag kunde äta en stor och god frukost till en serie tillsammans med min ena bror.
Tack för att vi hade massa choklad hemma som jag fick äta av utan att skämmas.
Tack för att jag fick ta emot massa kramar från mina syskon när jag behövde dem.
Tack för att jag kände mig fin idag.
Tack för att jag har blivit tillgiven en hemskt tråkig humor, så att jag trots dåligt humör kan ha så nära till skratt.
Tack för att jag fick äta en ljuvlig grönkålssoppa med ingredienser från egna trädgården.
Tack för katten jag fick mysa med.
Tack för resan till Astrid Lindgrens Värld med familjen imorgon som jag får se fram emot.
Tack för att jag får återvända till min säng, känna mig trött och sova.
Tack för att jag vet att Du, Gud, kommer vara med mig imorgon också.


Jag har tacksägelseämnen i överflöd. Bara idag hade jag så att det räckte och blev över, trots att jag tyckte det var en ganska dålig dag. 
Det är så viktigt att stanna upp och se vad man faktiskt har. För det är så mycket. Så mycket. Och jag är så tacksam för det.

1 kommentarer

Tigerkaffe

03 Nov 2015 12:48

och tack för att jag har Neus i mitt liv

Svar: ❤❤❤
Linnea

Kommentera

Publiceras ej