JAG VAR PÅ COMIC CON. Oooch.....
 
...jag tyckte inte om det. Är inget fan av stora folksamlingar, hysteri, blinkande ljus, konstant ljud och skrik lite varstans. Detta blandat med feber, illamående, förkylning och annat (vi förkortar det BLÄÄ) var inget vidare. Men trots att hela min kropp med dess BLÄÄ protesterade mot min existens så var dagen magiskt bra.
Tycker att bilderna nedan får tala för sig själva.
Eller okej. Med lite hjälp från mig.
 
 
 
 
 Jag och min lillebror Nils entrade mässan vid 10 då de öppnade dörrarna. Innanför möttes vi av denna syn:
 
 
Gänget från Splay hade börjat spela Pictionary med fansen! Nils och jag tog oss en ståplats relativt långt bak och insöp den speciella atmosfären som uppstår i mötet av youtubare och deras följare.  
 
Splay hade dessutom pyntat sin monter med silvriga ballongbokstäver......
 
 
 
...och färgglada heliumballonger..... (och en röd matta, ey!)
 
 
 
Efter en Q&A med dagens youtubers inför en huuuge publik utsatte vi oss själva för runt en timmas köende. Detta för att få träffa några tuffa filurer: 
 
 
 
IJustWantToBeCool...

 
 
 
och DunderHumor!
 
 

Nils och jag åt. Skrattade. Drack mängder med vatten p.g.a. den instängda värmen. Gick runt runt runt runt runt. Pratade med underbara människor. Degade ihop på ett golv.
Slutligen åkte vi hem mot Jönköping, halvdöda och hellyckliga. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej